Förändring av TV-tjänst

Merparten av Östersundshems lägenheter har via antennuttag varit försedda med tv-tjänst från Sappa. Vi moderniserar nu våra tjänster vilket innebär att tv-tjänsten kommer att gå via bredbandsnätet istället och i och med detta byter vi leverantör till Telia.

Fram tills bytet sker i ditt område är det fortfarande Sappa du vänder dig till om du har problem kopplat till det analoga grundutbudet samma sak gäller om du har digital-tv från Sappa.
Sappa tel. 0774-44 47 44.

Brunflo blir det första området som berörs, för övriga hyresgäster sker förändringen 2024. Alla som berörs får ett brev från Telia med detaljerad information när det närmar sig.
Läs mer här
Daniel

Kommentarer

  • Hej, jag skulle gärna ta emot mer info kring dessa långa driftstopp som uppkommit vad gäller TV Bas och bredbandet som Telia orsakar oss. Jag skulle uppleva det som riktigt trevligt om hyresvärden gjorde detta. Det är ju ändå Ö-hem som tvingat in oss i Felias värld och det orsakar problem för oss.

    Att det är driftstopp vet vi. Men varför, varför tar det så lång tid att åtgärda? Vi får inga svar av våra bredbandsleverantörer mer än driftstopp och nya sluttider. Under tiden betalar vi för ingenting.
    Kerstin
  • Driftstörningar på bredband är inget som Östersundshem ansvarar för eller har möjlighet att påverka, utan du måste vända dig i första hand till leverantören du har avtal med. I andra hand Zitius som ansvarar för stadsnätet i Östersund. Vänligen se driftinformation på zitius.se eller kontakta din bredbandsleverantör för mer information.

    För störningar på TV är det Telia du kontaktar för störningar i basutbudet. Har du fler kanaler utöver basutbudet så kontaktar du din leverantör.
    Susanne

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.