Portkoder.

Jag undrar om borttagandet av portkoder kommer ersättas med något annat, t ex porttelefon eller någon app?
Karl-Gustav

Kommentarer

  • På en del av våra adresser är det planerat att installera app, men vissa är det endast taggar som används. När det sker en förändring om detta, skickar vi ut information till berörda.
    Daniel
  • Det blir ju verkligen knasigt när man väntar på leveranser och de inte kommer in i trappen i kvarteret. (när alternativet "ombud" inte finns)

    Man har blivit ett nyckelbarn igen också, ständigt remmen runt halsen för att inte låsa sig ute 😃
    Kerstin
  • Portarna ska hållas låsta för de boendes trygghet så ingen obehörig ska få tillträde till trapphuset, vi förstår att det kan skapa bekymmer vid paketutdelning men vi måste ta den åtgärd vi kan för att bygga på säkerheten först. Ett tips är att kontakta sin leverans för detaljer.
    Daniel
  • Jag är läskunnig och förstod varför dessa blippar blev alternativet, dvs att objudna inte ska ta sig in, vilket de gör ändå men inte lika ofta.

    Självklart har jag löst leveranserna när det det varit aktuellt.

    Det är Ö-hem själva som någonstans skrivit att det varit på tal om att kunna ge ut en kod till gäster. Därför mina rader, det skapar problem och hade man som hyresvärd valt ett annat system så hade vi inte haft dessa. 

    Trist att få dylikt svar. Som att man är dum på riktigt.







    Kerstin
  • Vi ber om ursäkt om det uppstått något missförstånd. Det var inte menat att klandra på ditt inlägg, utan endast ett svar för att även fler kan dela din fundering och kan behöva se ett svar. Den information vi har är helt enkelt att vi försöker fasa ut koder för att ersätta med app-styrning på många av våra adresser. Detta för att försöka skapa en starkare trygghet för våra hyresgäster.

    Önskar du framföra en tanke till oss så ber vi dig vänligen att kontakta oss på info@ostersundshem.se så kan vi framföra din fråga till rätt avdelning.
    Daniel
  • Äntligen (efter drygt 15 månader) har den borttagna portkoden ersatts av någonting annat.
    En app, som tydligen inte funkar för androider. Hur tänkte ni då?
    /Ritva
    Ritva
  • De appar vi använder fungerar till både Android och Iphone. Stöter du på bekymmer är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 063-140400.
    Daniel
  • Hahahaha! Ja, det stämmer. Det funkar, bara man gör rätt. Jag gick på omdömen som stod om appen, när det inte funkade för mig. Ordningen är återställd.
    Ritva

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.